donderdag
Mooie reclame, mislukte actie
Wie kent de Coca-Cola-commercial nog van die kantoordames die kwijlen over een sexy glazenwasser die ter afkoeling een blikje Coca-Cola Light opentrekt? Het is dan wel een man die in de reclame de coca cola light drinkt, toch sloeg de diet versie niet echt aan bij de mannelijke consument. Het had een te vrouwelijk imago gekregen en verkocht niet onder de mannen.
De afgelopen jaren heeft Coca-Cola geprobeerd Coca-Cola Light aantrekkelijk te maken voor een bredere doelgroep, maar dat is niet goed gelukt, zei Simon McDowell, de Australische general manager van Coca-Cola Nederland tijdens de besloten persconferentie vanmorgen.
Er zijn weinig mannen die Coke Light drinken. Het imago is te vrouwelijk en ze vinden de smaak ook niet zo lekker. En het is waar, Cola Light smaakt wel erg anders als de real thing, de rode Coca-Cola.
Welness-trend
Tel daarbij op dat er wereldwijd steeds meer mannen zijn die om hun gezondheid letten (de welness-trend) en hun suikerinname willen beperken (in de leeftijdsgroep 20-29 jaar, let bijna veertig procent op hun suikerinname).
Deze mannen zullen niet zo snel Coca-Cola drinken (ooit wel eens het hoopje suiker gezien dat er in een glas gewone cola zit?) en ze zullen dus ook niet en massa de lightversie gaan drinken.
Ruimte dus voor een nieuwe Coke-versie dacht Coca-Cola. Coca Cola-light voor de man: Coke Zero! Geen line-extension zoals Coke Cherry, Lime of Vanilla maar een geheel nieuw product. Met een eigen gezicht.
Verschil met de lightversie is het imago, het heeft een stoere uitstraling. Geen rood-wit (regular) of rood-zilver (light) maar zwart en rood. Krachtig dus.
En een tweede verschil: de smaak. Die sluit volgens Coca-Cola beter dan de lightversie aan op die van de traditionele Coke. Zero bevat in plaats van suiker de zoetstoffen acesulfaam potassium en aspartaam. Coca Cola Light bevat drie zoetstoffen.
Bron: http://www.molblog.nl/Merken/4386